דפוס "שלום עליכם": בגלל האיכות, בגלל העיצוב ובגלל המחיר

תוכן עניינים

 כתבתם שירים למגירה ואתם חולמים להוציא אותם לאור, כתבתם את סיפור החיים של סבא וסבתא ואת ההיסטוריה המשפחתית, אתם רוצים להוציא לאור את ספר המתכונים המשפחתי, כתבתם חוברת או ספר למטרות לימוד שונות, יש לכם עסק ואתם רוצים להדפיס קטלוגים או חוברת הדרכה לשימוש במוצר מסוים ועוד. הצטרפו אל אינספור הלקוחות המגיעים אל בית הדפוס "שלום עליכם" כדי ליהנות ממגוון רחב של שירותי הדפסה באיכות גבוהה במיוחד גם אם מדובר בכמות גדולה של ספרים או אפילו במספר ספרים בודדים.

 גם בשנת 2021, על אף שאנחנו חיים בעידן המסכים, בתי הדפוס בירושלים עדיין מדפיסים ספרים וחוברות. בבית הדפוס "שלום עליכם" מדפיסים ספרים וחוברות מכל סוג, לכל סיבה מרגשת או מקצועית.

צרו קשר, אנו נסייע לכם לבחור האפשרות הנכונה והמתאימה ביותר וליהנות ממוצר סופי באיכות גבוהה ומדויקת.

בואו להכיר את כל מה שלא ידעתם על עולם הדפוס!

 כמו בתחומים רבים אחרים, גם עולם הדפוס מתפתח כל הזמן, צועד קדימה מתעדכן בטכנולוגיות חדשות ומתאים את עצמו אל המאה העשרים ואחת. אנו בדפוס "שלום עליכם" מצוידים במכונות דפוס חדישות ומשוכללות, במגוון גדול של חומרים חדשים שאפשר להדפיס עליהם, לומדים ומתייעלים כל הזמן והכול במטרה לשפר את איכות הדפוס ולהוזיל את העלויות. 

הדפסה מקצועית של ספרים וחוברות כוללת אינספור מושגים ופרטים חשובים שחשוב להכיר. אז רגע לפני שאתם מדפיסים את הספר, בואו להכיר את המושגים החשובים.

יש מספר שיטות דפוס

 דפוס דיגיטלי – עיקרון ההדפסה הדיגיטלית דומה להדפסה במדפסת ביתית, אך באיכות גבוהה הרבה יותר. מכונת הדפוס הדיגיטלית קוראת את הקובץ הדיגיטלי הנמצא במחשב ומעבירה אותו, כמו שהוא, אל הדף המודפס. ההדפסה הדיגיטלית מתבצעת במהירות ואין צורך להמתין להדפסת המוצר ולייבוש הדיו.

לדפוס הדיגיטלי יש מספר יתרונות, אפשר להדפיס בכמויות קטנות, במגוון  גדלים, אך ללא צבעים מיוחדים.  

 דפוס אופסט זוהי שיטה ותיקה שהשתכללה עם השנים וגם כיום היא נחשבת לטכניקת ההדפסה הנפוצה. בשיטה זו תמונת הדיו מועברת מפלטה שעליה הוקרן הדף שאותו רוצים להדפיס אל גליל גומי ומשם אל הנייר המודפס. הפלטה קולטת מגליל הגומי רק את האזורים שעליה מוקרנת התמונה ובאזורים האחרים נקלטת שכבת מים ששומרת על האזור, שאותו לא רוצים להדפיס, שיהיה ריק מדיו. הדפסה בשיטת האופסט נמשכת זמן רב יותר, אך היא מייצרת מוצר איכותי, עמיד ועם צבעים חדים וטבעיים. 

טיפ שלנו: אם אתם מעוניינים בהדפסה של כמויות קטנות ובתוצאות מהירות, מומלץ לבחור בדפוס דיגיטלי. אם אתם מעוניינים בדיוק מרבי, באיכות הדפסה וברמת גימור גבוהה,  מומלץ לבחור בהדפסה בשיטת האופסט.

 בבית הדפוס "שלום עליכם" מדפיסים ספרים וחוברות מכל סוג. בכל סוג של הדפסה נקפיד על איכות ההדפסה, על דיוק ועל רמת גימור גבוהה. 

 כריכה – כריכת הספר היא חלון הראווה שלו, כריכה מושכת ומעוצבת תמשוך את העין ותעניק מראה מרשים ויוקרתי לכל ספר או חוברת.

מבין סוגי הכריכות השונות הכריכה הרכה והכריכה הקשה הן הכריכות הנפוצות ביותר. הכריכה הקשה נחשבת לכריכה יוקרתית ועמידה מאוד, תהליך ההפקה שלה ארוך ומורכב יותר, ולכן גם המחיר שלה יקר יותר בהשוואה לכריכות אחרות. את הכריכה הקשה מחברים אל הספר באמצעות הדבקה או באמצעות תפירה.

כריכה רכה זולה בהרבה מהכריכה הקשה, אך גם היא משדרת מראה מרשים ואסתטי. את הכריכה הרכה מחברים לחלק הפנימי של הספר באמצעות דבק מיוחד, חזק ועמיד. 

עימוד הספר כולל את עיצוב הטקסטים, את סוג הפונט ואת גודלו, את הרווחים בין השורות, את הכותרות, את מספר העמודים, את מיקום מספרי העמוד ואת פיזור הטקסט על גבי הדפוס בדרך מקצועית ומתוך התייחסות אל העקרונות השונים והסטנדרטים שבהם צריך לעמוד.

עימוד מקצועי של כל ספר או חוברת דורש מיומנות, ניסיון ומקצועיות. בבית הדפוס "שלום עליכם" נדע להעמיד את דפי הדפוס בדרך יצירתית, מקורית ומרשימה מתוך התחשבות בסטנדרטים ובעקרונות הנדרשים.

העתקת שמש זהו התדפיס האחרון המופק לפני ההדפסה, תדפיס אשר משמש לבדיקה הסופית של המוצר לפני ההדפסה הסופית.

סוגי הנייר והעובי – נייר נטול עץ נחשב לנייר הדפסה רגיל והוא מגיע במראה מחוספס מעט. נייר כרומו הוא נייר נטול עץ בעל ציפוי ברק ונייר כרומו מט הוא נייר בעל גימור שאינו מבריק.

עובי הנייר נקבע בהתאם למשקל, ככל שהנייר עבה וכבד יותר הוא גם יקר יותר. 

 בדפוס "שלום עליכם" תוכלו לבחור בין סוגי נייר שונים, בעובי שונה ובסוגי גימור מגוונים. אנו נשמח להמליץ על סוגי הנייר בהתאם לעבודת ההדפסה.

למינציה היא שכבת ניילון המוצמדת בחום אל כריכת הספר כדי למנוע שחיקה ושריטות על הכריכה, לשמור על חדות הדיו ולהעניק נופך יוקרתי לכריכה. יש שני סוגים של למינציה, למינציה מאט או למינציה מבריקה.

הבלטה זהו תהליך של הבלטת אלמנט מסוים על גבי נייר הדפוס. כדי ליצור את ההבלטה דופקים את הנייר בעזרת גלופה העשויה בצורה של האלמנט המבוקש וכך נוצרת הבליטה בצדו השני של הדף.

שלבי ההדפסה 

לאחר שעבודת ההכנה של הספר הסתיימה, לאחר שבוצעה עריכה ספרותית, עריכה לשונית והגהה, לאחר שהוחלט על העימוד, על העיצוב, על סוג הכריכה ועוד, מגיע שלב ההדפסה.

השלב הראשון בתהליך ההדפסה יהיה הדפסת העתק השמש ולאחר שהלקוח יאשר את העתק השמש נתחיל בתהליך ההדפסה.

 סיום התהליך הוא רגע מרגש שבו אתם מחזיקים ביד את המוצר המוגמר, נהנים מהמגע, מריח הדפוס הטרי, מתרגשים ומתחדשים.

דפוס "שלום עליכם" הוא בית דפוס בירושלים הנהנה ממוניטין רב ומושך אינספור לקוחות המחפשים הדפסת ספרים מקצועית, מדויקת ויוקרתית.  אנו פעילים בענף ההדפסות עשרים וחמש שנים ומתמחים בכל מוצרי הדפוס. אנו מעניקים שירות בכל רחבי הארץ, למעט אילת.

שאלות ותשובות

מה ההבדל בין סוגי הדפוס השונים ובאיזה סוג הדפסה מומלץ לבחור?

יש שני סוגים, דפוס אופסט  ודפוס דיגיטלי. הדפוס הדיגיטלי דומה לתהליך ההדפסה הביתית, אך ברמה גבוהה הרבה יותר. זהו תהליך מהיר וזול יותר מאשר הדפסת אופסט. הדפסת אופסט זהו תהליך ארוך, מורכב יותר ויקר יותר. כאשר רוצים לבצע עבודה מהירה או בכמויות קטנות. מומלץ לבחור בדפוס דיגיטלי, כאשר מעוניינים ברמת גימור גבוהה ומדויקת יותר ומדפיסים כמויות גדולות, מומלץ לבחור בדפוס אופסט.

אני עומד להוציא לאור ספר משפחה. באיזה כריכה כדאי לבחור?

יש שני סוגים נפוצים של כריכות, כריכה רכה וכריכה קשה.  כריכה קשה היא כריכה מרשימה ועמידה בפני בלאי ושחיקה, אך יקרה יותר. היתרון המשמעותי של כריכה רכה היא העלות האטרקטיבית, ועל אף זאת גם היא מעניקה מראה אסתטי ומרשים.

אז באיזה כריכה לבחור? הטוב ביותר הוא להתייעץ עם מומחה בתחום. צרו קשר, אנחנו נשמח לסייע בבחירת הכריכה המתאימה לכל סוג של מוצר.

האם בעידן הדיגיטלי עדיין יש מקום לבתי דפוס?

כן, בהחלט, גם בעידן המסכים אנשים עדיין נהנים מהמגע של המוצר המודפס ומחוויית קריאה שונה מאשר הקריאה הדיגיטלית. אל בתי הדפוס בירושלים מגיעים לקוחות רבים שחולמים להוציא ספרי שירה, ספרי בישול, ספרי לימוד, ספרי משפחה ועוד לצד בעלי עסקים המדפיסים קטלוגים חוברות הדרכה וכדומה.