לאן מועדות פניו של בית הדפוס?
05 מאי

לאורך כל השנים, למילים המודפסות על גבי דפים הייתה משמעות רבה. בעלי עסקים השתמשו במילה הכתובה לצורך קידום מכירות והעבירו מידע רב באמצעות פליירים ופולדרים. עם השנים, פרצו המחשבים והאינטרנט לחיינו והשתלטו במידה מסוימת גם על המילה הכתובה. אם בעבר, רוב המידע שהקיף אותנו הודפס עבורנו, היום אין כמעט צורך בהדפסה, הכול נמצא במחשב. חברות רבות משתמשות בטכניקות שונות כדי לפרסם את עצמן- בניית אתר, יצירת דף פייסבוק, קידום בגוגל… לאור כל העובדות הללו נשאלת השאלה הגורלית- לאן מועדות פניו של בית הדפוס? האם אין עתיד לקיומו של בית הדפוס בירושלים?

בית הדפוס עודנו חי ובועט!

הבשורה המשמחת היא שיש עתיד לבית הדפוס. למוצרים מסוימים המיוצרים בבית הדפוס אין תחליף אינטרנטי ולא יוכל להיות. קחו לדוגמא את שיטת הפרסום הזולה והזמינה ביותר עבור חברות קטנות וגדולות – הפליירים והמגנטים המעוצבים. לעומת קידום ממומן בגוגל או קידום מבוסס מנוע חיפוש, חלוקת פליירים היא שיטת הפרסום הזולה והיעילה ביותר. כשמדפיסים פליירים – אין כמעט סיכונים, כיוון שרוב הסיכויים שהלקוחות יקבלו את המידע שאנו מפיצים. בקידום בגוגל או בדף הפייסבוק לעומת זאת, קיים סיכון לא קטן כיוון שאם הלקוחות לא יפתחו את המחשב, הם לא יראו את מה שפרסמנו.

דוגמא נוספת למוצרים המיוצרים בבית הדפוס ומאפשרים חשיפה בהיקף נרחב הם שלטי החוצות. דומה שאין תחליף לפוסטרים הענקיים התלויים בדרכים של כבישי ארצנו, וכנראה שלא יהיו גם בעתיד. פרסום באמצעות שלטי חוצות היא צורת הפרסום הנצפית ביותר, ויעידו על כך מאות הנוסעים התקועים בפקק בכביש איילון…

הדפסת ספרים וחוברות – רק בבית דפוס!

תחום נוסף שהיה והינו נחלתו הבלעדית של בית הדפוס, הינו תחום ההוצאה לאור. מדי יום, בתי הדפוס ברחבי הארץ מדפיסים מאות ספרים וחוברות לגופים קטנים וגדולים. למרות שכמעט כל ספר ניתן להשיג גם בגרסה מקוונת, רשת האינטרנט לעולם לא תוכל להחליף את העוצמה שיש במילה הכתובה. כשאנו מתבוננים בספר וקוראים את המילים, שכלנו ודמיוננו מוצתים יותר מבכל אתר אינטרנט ברשת.

לסיכום, פרסום דרך המחשב הינו מוכר ואטרקטיבי, אך עם כל הרצון הטוב – אין הוא יכול להחליף את המילה הכתובה.

דילוג לתוכן