בית דפוס בירושלים
02 ספט

בתי הדפוס הראשונים הוקמו באירופה במאה החמש עשרה. בשנת 1984 נוצרו מכבשי הדפוס הראשונים שפעלו בעזרת קיטור, ובשנת 1839 הוקם בית הדפוס הראשון שפעל באמצעות חשמל. במשך השנים התפתחו טכניקות רבות של הדפסה ונוצרו סוגי דפוס שונים, דפוס אופסט, דפוס דיגיטלי, דפוס משי ועוד.

עולם הדפוס הוא עולם מרתק, עולם שמתפתח ומתחדש מיום ליום. בכל רגע נוצרות מכונות דפוס חדשות ובכל שנייה עשרות אלפי מוצרי דפוס חדשים מגיחים אל העולם.

בכתבה זו תוכלו לקרוא על המרכיבים השונים שמהם מורכב בית דפוס.

בתי דפוס בירושלים – כל מי שחשוב לדעת על עולם הנייר

תוכן עניינים

הנייר הוא אחד המוצרים החשובים ביותר בתהליך ההדפסה. לסוג הנייר ולאיכותו תהיה השפעה מרבית על האיכות של מוצר הדפוס שתקבלו בסיום התהליך.

ישנם מספר סוגים של ניירות לדפוס, כל סוג של נייר מתאים למוצר אחר.

נייר כרומו – זהו נייר עבה ומבריק המתאים להדפסה של קטלוגים, עלוני פרסום, מגזינים ועוד. ככל שהנייר עבה יותר, כך מחירו יהיה יקר יותר והמוצר יהיה יוקרתי יותר. יש שני סוגים של נייר כרומו, נייר מבריק ונייר מט והבחירה בסוג הנייר נעשית בעיקר בהתאם לטעמו האישי של כל לקוח ולפעמים בהתאם להמלצה של המעצב הגרפי.

נייר נטול עץ נחשב לסוג הנייר הפשוט מכולם והוא מתאים להדפסת מכתבים, לניירת של החברה, לניירות כתיבה ועוד. בשנים האחרונות משתמשים בנייר נטול עץ, עבה מהרגיל, גם להזמנות ולמוצרי דפוס יקרים יותר.

נייר ממוחזר נוצר כתוצאה ממחזור נייר נטול עץ בטכניקות מתקדמות אשר מעניקות לו מרקם מיוחד ויוקרתי. נייר ממוחזר הוא הנייר היקר ביותר מבין סוגי הניירות האחרים והוא מתאים להפקות של כרטיסי ביקור יוקרתיים, הזמנות מרשימות ועוד.

בתי דפוס – איך לבחור גופן 

גופן זהו שמו העברי של הפונט אשר מתאר את צורתם של האותיות המודפסות. בחירת הגופן משפיעה מאוד על המראה הסופי של מוצרי הדפוס.

לגופן יש תפקיד חשוב. הוא משפיע על הנראות של המוצר, על הקריאה הברורה והזורמת, הוא מעביר לקורא מסר רציני ומוקפד, מיוחד, או קליל ושובב. שינוי הגופן בחלק מהכתבה יבליט את המסר וימשוך את הגולש.

אין גופנים טובים או לא טובים, יפים או לא יפים, יש גופנים מתאימים או לא מתאימים. את סוג הגופן כדאי להתאים אל המסר שאותו הטקסט רוצה להעביר.

כעיקרון, לא מומלץ לבחור גופנים מיוחדים, אך קשים לקריאה. חשוב לבחור גופנים ברורים וקריאים שיקלו על הקריאה. גופנים מיוחדים כמו גופנים מסולסלים, גופנים מודגשים ועוד מתאימים לכותרות שמטרתן לבלוט ולמשוך את הקורא להמשיך את הקריאה.

לא מומלץ לערב סוגים שונים של גופנים באותה הכתבה, מלבד בכותרות. בחירה אחידה של הגופנים בעמוד המודפס תעניק לטקסט מראה נקי, קל לקריאה וזורם.

לא מומלץ להשתמש בגופנים בעלי קו נטוי מאחר וגופנים אלו לא תמיד נוחים וברורים לקריאה.

כדי לבחור נכון את הגופן המתאים לכל סוג של מוצר דפוס, מומלץ להתייעץ עם המומחים. צוות העובדים בדפוס "שלום עליכם" ישמח לייעץ לכם בבחירת הגופן המתאים והגודל המתאים לכל סוג של הדפסה. צברנו ניסיון רב בתחום, נשמח להעמיד אותו לשירותכם.

 דפוס אופסט או דפוס דיגיטלי

בדפוס אופסט מכינים לוח אלומיניום שהוא מעין תמונה של הדף המודפס. לוח זה נקרא לוח אופסט והוא מורכב מאזורים שונים אשר קולטים את הצבע ומחלקים שאינם קולטים צבע. כאשר רוצים לעשות הדפסה במגוון צבעים יש ליצור מספר לוחות אופסט כאשר כל לוח מיועד לצבע אחר. שיטת האופסט נחשבת לשיטה מתקדמת ורוב העבודה מתבצעת בדרך ממוחשבת.

היתרון של הדפסה בדפוס האופסט הוא האפשרות להדפיס כמויות גדולות בעלויות נמוכות, יחסית, וברמת הדיוק הגבוהה. מוצר הדפוס יצא בדיוק כמו שתכננתם ללא סטיות ושינויים, אפילו קלים ביותר.

החיסרון של השיטה הוא בצורך בהכנת גלופות יקרות. כל שינוי, אפילו שינוי קטן, וכל שינוי בצבע מחייב הכנה של גלופה חדשה, עבודה הגורמת לעלויות יקרות.

דפוס האופסט מתאים בעיקר להדפסת ספרים או להדפסה של מסמכים בכמויות גדולות.

דפוס דיגיטלי – דומה מאוד להדפסה במדפסת הביתית. מכינים קובץ ושולחים אותו אל בית הדפוס והמדפסת מוציאה את המוצר המוגמר.

היתרון של השיטה הוא בהיעדר הצורך להכין גלופות יקרות ובאפשרות להדפיס מספר קטן של מוצרים. ההדפסות הדיגיטליות תאימות להדפסת מגזינים, פלאיירים, כרטיסי ביקור ועוד.

יתרון נוסף הוא האפשרות להדפיס על סוגים שונים של חומרים ולא רק על ניירות. הרבה הדפסות דיגיטליות מודפסות על בד קנבס, על דפים מבריקים, הדפסות על מדבקות ויניל ועוד. ההדפסות על מגוון החומרים באמצעות הדפוס הדיגיטלי מאפשרת הדפסה ברזולוציה גבוהה המעניקה מראה אומנותי, יוקרתי ומיוחד.

איך לבחור בית דפוס – 5 טיפים ועצות טובות

חשוב לבחור בית דפוס העושה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת ובציוד עדכני וחדיש. שימוש בציון מיושן וטכנולוגיות מיושנות יביא להדפסה של מוצר לא איכותי.

יש סוגים רבים של ניירות, וכל נייר מתאים למוצר אחר. יש ניירות עבים, יש ניירות דקים, יש ניירות בגדלים שונים, באיכויות שונות ועוד. חשוב לבחור בבית דפוס שיציג לכם את כל סוגי הנייר וידע לייעץ בבחירת סוג הנייר המתאים לאופי המוצר שלכם.

לעיצוב ולהעמדה של דפי הספר או המגזין יש השפעה רבה על המראה של המוצר הסופי. חשוב לבחור בית דפוס המעניק שירותי עיצוב כחלק מהשירותים שלו, וזה יעלה לכם הרבה יותר זול מאשר שכירה של שירותי עיצוב חיצוניים.

לא כל בית דפוס מתמחה בהדפסת ספרים. הדפסת ספרים שונה מהדפסה של מוצרים אחרים כמו פלאיירים, כרטיסי ביקור, פנקסי קבלות ועוד. לכן חשוב לבחור בית דפוס המתמחה בהדפסת ספרים, בית דפוס שצבר ידע וניסיון בתחום וידע להפיק עבורכם את המוצר המושלם.

דפוס "שלום עליכם" בירושלים מציע את כל שירותי הדפוס תחת קורת גג אחת ובמחירים אטרקטיביים. במשך שני עשורים של עבודה בתחום ההדפסות צברנו ידע רב, ניסיון ומקצועיות.

צרו קשר, אנו נשמח להעמיד את  כל הידע והניסיון שלנו לשרותיכם!

מוגש באדיבות בית דפוס שלום עליכם ירושלים

שאלות ותשובות

אני מעוניין להדפיס ספרים. האם אני יכול לפנות אל כל בית דפוס?

לא. לא כל בית דפוס עוסק בהדפסת ספרים ולא כל בית דפוס יודע איך להדפיס ספרים ברמה גבוהה ובמראה יוקרתי. בית הדפוס "שלום עליכם" מתמחה בהדפסת ספרים, צברנו ידע וניסיון רב ואנחנו משתמשים בשיטות הטכנולוגיות העדכניות ביותר ובציוד חדיש ומתאים. רוצים להדפיס ספרים, נסו אותנו, אתם לא תתאכזבו!

איך אדע באיזה סוג נייר לבחור?

 יש מספר סוגים של נייר, נייר נטול עץ, נייר ממוחזר, נייר כרומו ועוד. כל סוג של נייר מתאים למוצר שונה. נייר נטול עץ, לדוגמה, מתאים להדפסה של ניירת משרדית, נייר מכתבים ועוד, נייר כרומו מתאים להדפסה של קטלוגים ואילו נייר ממוחזר מתאים להדפסה של הזמנות יוקרתיות, כרטיסי ביקור ועוד. 

למה כדאי לבחור בבית הדפוס "שלום עליכם"?

בית הדפוס "שלום עליכם" נמצא במרכז העיר ירושלים והוא פועל כבר למעלה משני עשורים. בית הדפוס מציע את כל שירותי הדפוס, החל מהשלב הרעיוני ועד לשלב העיצוב הסופי, תחת קורת גג אחת. אנו באים לקראת הלקוחות שלנו, מלווים כל לקוח באופן אישי ומציעים מחירים אטרקטיביים ואיכות גבוהה. 
דילוג לתוכן